Ready to… go?

3 maart 2020 - Zwolle, Nederland

Het was een enerverende week: voor Irene haar laatste werkdag bij het Kinderfonds, onze laatste korfbalwedstrijd voor Sparta én het weekend dat we (samen met de hulptroepen) ons appartement leeg haalden. Gisteren leverden we de sleutels in en vandaag… maken we nieuwe plannen.

Want gistermiddag kregen we bericht van ons reisbureau dat we Mongolië niet kunnen aandoen. De Mongoolse overheid heeft beslist dat de quarantaine waartoe mensen verplicht zijn, verlengd wordt van 29 februari tot 31 maart. Dat betekent dat mensen alleen voor de nodige boodschappen hun huis mogen verlaten. Ook de wegen die de hoofdstad Ulaanbaatar verbinden met de rest van het land zijn afgesloten. Om die reden worden reizigers die vanuit een land komen waar infecties zijn gemeld (waar Nederland nu ook onder valt), ofwel geweigerd aan de grens, of minimaal 14 dagen in quarantaine worden geplaatst.

Niet zo gek misschien, dat we ervoor gekozen hebben om onze treinreis te annuleren. We zouden nog naar Irkutsk (diep in Rusland) kunnen reizen met de trein, wat ongeveer 1/3 van onze oorspronkelijk reis is, maar dat voelt niet goed. Liever bewaren we de Trans-Mongolië Express voor een andere keer, wanneer we het complete traject kunnen afleggen.

Best een flinke domper, om eerlijk te zijn! Een paar weken geleden cancelden we de plannen rond China al, ook vanwege het coronavirus, en nu blijkt een week voor vertrek dat het hele idee niet door kan gaan… Da’s even slikken. Maar on the bright side: dat we vijf maanden vrij hebben, verandert niet. We hebben een hele week de tijd om nieuwe plannen te maken, want dat we volgende week weg gaan is een ding wat zeker is.

Tot zover de update - leuk als jullie ons via deze weg willen volgen! Als je wil, kun je je aanmelden met je e-mailadres, dan krijg een seintje als we weer een verhaal hebben geüpload.

Kusjes,

Jelmer & Irene

Doei appartementje!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ellen:
    3 maart 2020
    Oh dat is jammer! Ik ben heel benieuwd naar jullie nieuwe plannen en ga jullie zeker volgen😊 Jaloers! Geniet er van! Groetjes Ellen
  2. Ineke Dekker:
    3 maart 2020
    Jammer dat jullie de plannen om moeten gooien maar wie wat waar het jullie brengt. Wens jullie een hele goede en mooie reis toe vol bijzondere momenten. Heel veel geluk samen en een dikke knuffel van ons.
  3. Halbe en Grietje:
    3 maart 2020
    Wij wensen jullie een super mooie reis waar ook naar toe!! Geniet samen vanalles wat er op jullie pad komt! Liefs 😘
  4. Hans en Joke:
    3 maart 2020
    Ook wij wensen jullie alle goeds in de komende maanden in deze mooie onderneming. En super om jullie verhalen te kunnen lezen. Liefs van ons
  5. Fiet:
    4 maart 2020
    Succes met het maken van denieuwe plannen . Er blijven vast nog wel plekken over die het bezoken waard zijn!
  6. José:
    4 maart 2020
    Oh balen zeg! Maar wel verstandig. Gelukkig is de wereld erg groot en zijn er heul veul mooie plekken om te bezoeken. Jullie kiezen vast iets moois uit!
  7. Jeannet:
    4 maart 2020
    “komt t allemaal goed”, dat had ik maanden geleden al zo besloten namelijk😅🙃🙏🏻 Wij beleven dit avontuur vanaf het thuisfront graag met jullie mee. Go for it, en geniet ervan🎉
  8. Marc:
    5 maart 2020
    Zeker balen, maar ik las bij het afscheid van Irene een stukje in Teams over avonturen. Toepasselijker kan bijna niet! Want een avontuur is en blijft het en daar hoort ook improviseren bij. Dat komt vast goed dus ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!
  9. Irene:
    7 maart 2020
    Zeker weten Marc! :-) Nieuw verhaal staat net online. Ik zie alleen dat je nog niet bevestigd bent voor onze mailinglist, misschien staat die mail in je spam-folder?
  10. Bart:
    6 maart 2020
    Helemaal niet meer gesproken Irene! Maar goed nu kan je misschien nog een paar daagjes Kinderfonds eraan plakken... genoeg te doen ;-)
    Eens met Marc... optimaal avonturen zijn dit. Dat wilden jullie toch :-D
    Ben benieuwd naar jullie volgende 'mogelijke' bestemming.