Trouble in paradise

20 maart 2020 - Koh Rong Sanloem, Cambodja

Zet de wijn maar koud, bak die chocoladetaart of check je internetverbinding voor belletjes/appjes: we komen naar huis. Nog geen twee weken onderweg, maar het blijkt rationeel de beste keuze.

Even een kort bericht: morgen (zaterdag 21 maart) vliegen Jelmer en ik van Sihanoukville, Cambodja, naar Bangkok, Thailand. Als het goed is zijn we dan net de grens over voordat de nieuwe regels in Thailand ingaan, namelijk dat je een gezondheidsverklaring moet kunnen geven (een negatieve COVID-19 test). Op dinsdag 24 maart hebben we een vlucht staan van Bangkok naar Amsterdam, omdat het in eerste instantie de bedoeling was dat Irene haar PADI-/duikcursus hier nog kon afronden. Nu is ze halverwege de cursus, en kan ze het binnen een jaar op een andere plek ook afronden, en hé zelfs een 9 op de theorietoets gehaald! Een klein lichtpuntje in deze ellende.

Sluimerend stressgevoel

Het is allemaal heel snel gegaan de afgelopen dagen, zoals het ongetwijfeld in Nederland ook is gegaan afgelopen tijd. Eigenlijk hebben we sinds vertrek uit Nederland, 9 maart, al met een sluimerend stressgevoel op de achtergrond in onze maag gezeten, omdat we het nieuws heel goed in de gaten hielden. We zien nu zelf ook in dat dit geen fijn gevoel is om nog vier maanden te reizen, en dat de wereld echt een gekke plek is op dit moment. Het geeft rust om te weten dat we een keuze hebben gemaakt, namelijk om naar huis te gaan. En we gaan echt wel proberen om onze plannen op een later moment uit te voeren, maar voor nu is er teveel onrust en onzekerheid.

Hopelijk landen we dinsdagavond op Schiphol, of wellicht eerder, en kunnen we naar huis (of nouja, naar ouders/schoonouders omdat we ons huis hebben opgezegd). Hopelijk hoeven we geen 14 dagen in quarantaine, en zo wel, dan zijn we in ieder geval in Nederland.

We zijn gezond, we hebben elkaar, we nemen het nu stap voor stap. Emotioneel is het een grote teleurstelling, maar rationeel (en we blijven in de basis toch nuchtere Hollanders) weten we dat dit de beste keuze is.

Blijf gezond allemaal en wie weet zien we elkaar snel. Dank voor jullie berichten!

Liefs,

Jelmer & Irene

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Leonie:
    20 maart 2020
    Och wat zuur dit! Goeie terug reis!!
  2. Fiet:
    20 maart 2020
    Wat verstandig , maar ook heel jammer dat jullie mooie plannen nu niet door kunnen gaan! Zal blij zijn als jullie weer landen in ons kleine landje!
  3. G van Oostrum:
    20 maart 2020
    Ja, grote teleurstelling, dat snap ik. Maar het is even niet anders. Ik zal blij zijn, als jullie veilig geland zijn in ons kleine landje. Tot later. Oma
  4. Annelies:
    20 maart 2020
    Rationeel een goeie beslissing denk ik, maar emotioneel een enorme tegenvaller. Maar jullie tijd komt nog wel! Goede terugreis en stay safe!
  5. Roine:
    20 maart 2020
    Jammer maar het beste voor nu... komt nog wel weer een ander moment voor zo’n mooie reis! Als je er ook meer en rustiger van kunt genieten! Goede terugreis gewenst!
  6. Margriet:
    Hoi Jelmer en Irene,
    Wij wensen jullie een goede terugreis toe zonder te veel vervelende omstandigheden.
    Toi, toi, toi.
    Groetjes familie Hidding.
  7. Anita Klasens:
    21 maart 2020
    Het is de beste keus. Blij te horen dat jullie nog een vlucht hebben kunnen boeken. Er zijn al veel landen op slot. Goede terugreis gewenst.
  8. Jiska:
    21 maart 2020
    Balen joh dat het zo gelopen is, hopelijk over een paar maanden opnieuw beginnen. Fijn dat jullie hier weer zijn straks. Goede terugreis!!
  9. Van der Wolde:
    24 maart 2020
    welkom thuis. we hopen voor jullie op een nieuwe kans. het was boksen tegen het virus.
  10. Marc:
    31 maart 2020
    Kak zeg... Maar hé, het is in een relatief kort tijdsbestek nu al een onvergetelijke reis gebleken. En niet bij de pakken neer gaan zitten hè? Houd die plannen voor ogen, een goede vriend van mij zegt altijd: "Wat in het vat zit, verzuurt niet". Ik ben er van overtuigd dat jullie tijd nog komt. Groeten!